غــــیبــت آگـــــــــورا و مــــــــــدرنیــته ی معــــــیوب


آگورا یک اسم نیست حتی یک مکان نیست، آگورا یک امکان است! امکان بالفعل گفتگو، امکان بالقوه دموکراسی!

آگورا فضایی است برای مبادله اندیشه و عمل از مفاهیم بین الاذهانی بگیر و بیا تا مبادله کالا، از انتشار خبر بگیر تا اشاعه ی شایعه، آگورا یک فرصت است ، فرصتی برای نمایش اشیاء عقاید و پدیده ها، آگورا میدان و عرصه تکثر و تنوع است، از یک پاتوق کوچک، فی المثل از یک قهوه خانه بگیر و بیا تا یک پارک وسیع، پیاده روهای بلوار نووسکی برای داستایوسکی و مارشال برمن آگوراست و قهوه خانه محقر گل ممد برای آدم هایی چون ما!


دو هفته نامه ی چرو

عبدالله کیخسروی


ادامه مطلب ...

نظریه شخصیت کارل گوستاو یونگ!

 


خلاصه ای از نظریه شخصیت کارل گوستاو یونگ

کهن الگو و انگاره کهن الگویى
کارکرد کهن ‏الگو در مقام اندام روان ناآگاه جمعى


نوشته رِنالدو ج. مادیورو و جوزف ب. ویلرایت

ترجمه بهزاد برکت

ادامه مطلب ...

انتظار خانوم ها از آقایان !

   

شاید شما جزء مردهای رمانتیک نباشید، من هم نیستم. لازم نیست که هر روز برای همسرتان نامه های عاشقانه بنویسید، یا دسته گل بفرستید. کارهای کوچکی هستند که با انجام آنها می توانید تغییرات بزرگی ایجاد کنید.

ادامه مطلب ...

همسر مناسب خود را بیابید!


خانمها: از چه مردانی باید دوری کنید؟

نامناسب بودن همه ی مردها آشکار نیست. ممکن است زنی با مردی آشنا شود و قبل از اینکه بفهمد این مرد مناسب او نیست، به او علاقه مند شده و وابسته اش گردد. پس قبل از هر اشتباهی این مقاله ی مفید را بخوانید!

ادامه مطلب ...

دروغ گویی و مصلحت!

  

جام جم آنلاین:

می گوید: دروغ مصلحتی است. می‌گوید: دروغ مصلحتی گاهی بد نیست. می‌گوید: گاهی راستی رابطه‌ای را زیرورو می‌کند. شاید به همین بهانه دروغ برایش عادت شده، وقتی شب‌ها دیر به خانه می‌رسد، می‌گوید: ماشینش خراب شده یا اضافه‌کار مانده در حالی که با دوستانش شام را بیرون خورده است.

ادامه مطلب ...